Başhekim
Hasta ve yakınlarının memnuniyetini en üst düzeyde sağlamak amacıyla zamanın......
Hastanemizde Genelcerrahİ uzmanımız Göreve başlamıştır.

...

T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve T.C. Halk Bankası A.Ş. Mensupları Emekli ve Yardım Sandığı Vakfı ile Protokol imzalanmıştır.

...


HASTA HAKLARI

 

HASTA OLARAK SİZİN

1) Hizmetten genel olarak faydalanamadığınızda,

  2) Sağlık sorunuzla ilgili bilgi alamadığınızda,

  3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçmek ve değiştirmek istediğinizde,

  4) Mahremiyetinizin sağlanmadığını düşündüğünüzde,

  5) Tedavinizi reddetmek, durdurmak veya rızanızın alınmasını istediğinizde,

  6) Güvenliğinizin sağlanamadığını düşündüğünüzde,

  7) Dini vecibelerinizi yerine getiremediğinizi düşündüğünüzde,

  8) İnsani değerlerinize saygı, saygınlık ve rahatlık görmediğinizi düşündüğünüzde,

  9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma hakkınız konusunda sıkıntı duyduğunuzda,

10) Müracaat, şikayet ve dava hakkınız aklınıza geldiğinde,

GİDECEĞİNİZ YER “HASTA HAKLARI BİRİMİ”DİR.

HASTA HAKLARI BİRİMİ’NDEN TAM OLARAK FAYDALANMAK İÇİN LÜTFEN SORUMLULUKLARINIZI DİKKATLE OKUYUNUZ.

SORUMLULUKLARINIZ

 

1. Genel Sorumluluklarınız,

- Kendi sağlığı için elinden geleni yapmak ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymak,

- Uygunsa kan vermek ya da organ bağışında bulunmak,

- Basit durumlarda kendi bakımlarını yapmak,

2. Sosyal Güvenlik Durumunuzla İlgili Sorumluluklarınız,

- Sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek,

- Sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart ) vizesini zamanında yaptırmak,

3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme Sorumluluğu,

- Yakınmalarınızı, önceden geçirdiğiniz hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğinizi,  

   eğer varsa halen kullanılan ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermek,

4. Hastane Kurallarına Uyma Sorumluluğu,

- Başvurduğunuz sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymak,

- Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymak,

- Tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecinde sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olmak,

- Randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanılıyorsa randevu tarih ve saatine uymak ve  

  değişiklikleri ilgili yere bildirmek,

- Hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermek,

- Hastane malzemelerine zarar vermemek ve verdiği zararları karşılamak,

5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma Sorumluluğu,

- Tedavi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemek ve anlayamadığı yerleri sormak,

- Tedaviyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmek,

- Sağlık çalışanına bakım ve taburculuk sonrası bakım planınızı beklendiği gibi doğru anlayıp    

   anlamadığınızı belirtmek,

- Uygulanacak tedaviyi reddetme veya önerilere uymamadan dolayı doğacak sonuçlardan kendisi  sorumludur..

 Hasta ve hasta yakınları tüm müracaat ve başvurularını hastanemiz Hasta Hakları Birimimiz den, İnternetten Sağlık bakanlığı Hasta Hakları Web Sitesi üzerinden ya da Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezinin (SABİM) 184 numaralı telefon hattından yapabilirler. 
                                       

             HASTA HAKLARI BİRİM SORUMLUSU: EMİNE ÖZAYDIN

                                   

                                                                 

 

 

Okunma Sayısı Okunma Sayısı: 2748 Eklenme Tarihi Tarih: 2010-12-14
T.C. Sağlık Bakanlığı İshakoğlu Çayeli Devlet Hastanesi
Adres : S. Sabit Ishakoglu Cad. ÇAYELI Tel : 0464 532 50 63 Faks : 0464 532 50 96 Akgün Yazilim